fredag den 25. maj 2012

Stine's hjemmelavet crumbled rabarbertærte

Så er rabarbersæsonen skudt igang!
Vi var i dag på besøg hos mine svigerforældre, og hold da op nogle flotte rabarbere de har.
Jeg var så heldig at jeg fik lov til at snuppe nogle stykker med hjem.
Derfor bringer jeg jer en opskrift som bare er super nem at lave.
Og smager den bare af dejlig sommer!


Her er hvad du skal bruge:
3 store stængler rabarber
3 dl sukker
1½ dl havregryn
1½ dl hvedemel
100 g smør


Sådan gør du:
Start med at skyl rabarberne og skær dem i ca. 2 cm tykk skiver.
Læg dem i en skål og vend dem med 2 dl sukker. Lad dem sttå og trække i ca. 1 times tid.
hæld væde fra og læg dem i et tærtefad. Ved dem nu i resten af sukkeren.
Bland havregryn, mel og smør (det er nemmest at bruge fingrene) til det er en samlet masse.
Smuldre nu "dejen" over rabarberen så det er jævnt fordelt.
Bag i en forvarmet ovn på 225 grader i ca. 20 minutter.
Server lun og med Cremefraish til.
Mmmmmmm siger jeg bare!




Tip:
Hvis man pludselig står og får uventet gæster kan man bytte rabarberen ud med æble skåret ud (med skræl) i tern. Så tager opskriften kun ca 25 minutter at lave i alt. :)














Ingen kommentarer:

Send en kommentar