fredag den 7. september 2012

Hyggeligt nemt-at-lave tæppe!

 
Helt tilfældigt faldt jeg over en Den fantastiske blog Lutte Idyl
Lutter Idyl er drevet af den meget talentfulde Jeanette, og hold da op der er meget inspiration at finde der!
 
Jeg fandt blandt andet en opskrift på et super fint tæpe, som jeg selvfølgelig blev nød til at kaste mig ud i.
Jeg har før strikket en del, men dog aldig hæklet, så kastede mig ud i det med liidt hjælp fra svigermor og diverse youtube videoer.
Jeg synes at der var virkeligt nemt at lave, og det er bare blevet super fint!
Mit tæppe bølgede rigtigt meget da jeg var færdig med det (Kan også ses lidt på billederne), men lagde en vådt. vredet håndklæde over og støg det med et strygejern. Og VUPTI så var det bare helt perfekt. :)
 
Garnet er det som hedder Zpargettigarn. Det er købt i Pandurohobby til 49 kr pr rulle. Til dette tæppe brugte jeg 5 ruller i forskellige farver.
 
Opskriften på tæppet kan ses på Luttet Ildy's hjemmeside her

 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hvor er det tæppe fedt :) Hvor stort er dit tæppe?
    For som jeg kan læse det så er rullerne fra Panduro halvt str. af dem man ellers kan købe af det der zpaghettigarn.. Eller kan du se hvor mange gram de ruller fra Panduro er?

    SvarSlet
  2. 1000 tak Maja :)
    Det er ca. 90 cm i diameter.
    Jeg må indrømme at jeg ikke lige har haft fat i andet end den fra Panduro Hobby, men det hedder også Zpaghetti (Hooked Zpaghettigarn).
    Jeg fandt på deres hjemme sider:
    http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/40-Sy-Strik/4040-Garn/404035-Ovrige-garner/1/323686-Zpagetti-tricotgarn-rosa
    Jeg ved desværre ikke hvor mange gram den er på, men på hjemme siden står der ca. 60 meter.
    Håber det kunne hjælpe dig. :)
    KH
    Kirstine

    SvarSlet