onsdag den 12. september 2012

Hæklet computersleeve

Hvad kan jeg sige, hende Jeanette fra Lutter Idyl kan altså bare det der med fede hækle idéer!
Samtidig med jeg faldt over opskriften på det skønne tæpper (se det her), fandt jeg også en opskrift på et macbooksleeve. Og det skulle da også lige prøves!!!
Da jeg ikke er den heldige ejer af en mac, tilpassede jeg opskriften så den passede til min bærbare. Det gjorde jeg ved at måle hvor mange masker jeg skulle slå op helt i starten, og hvor lang den skulle være til slut. Sleevet virker meget smalt og alt for lille når man først er kommet er godt stykke, men frygt ikke! Det kommer bare til at sidde dejligt tæt til sidst!
Jeg er desværre kommet til at lave den en anelse for langt, så det sidder ikke helt så pænt øvers som jeg havde ønsket.
Jeg har valgt at sætte knapperne lidt længere ned end Jeanettes version, da jeg gerne vil have mere af den super fede elastik frem. Jeg synes det fungerer super! (Elastikken er forresten fundet i stof 2000, der er nogle virkelig fede farver)

Opskriften på det super fede sleeve kan findes hos Lutter Idyl her!







 
 

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar