torsdag den 23. august 2012

Hvordan man nemt og billigt fornyer børnemøblerne!

Jeg har længe gået og syntes at børnenes bord og stole på deres værelse var ALT for kedelige.
Da vi købte dem blev de malet lyseblå og lyselilla, men det var ligesom ikke nok.
Jeg blev derfor meget begejstret da jeg i Søstrene Grene, til 1,88 kr pr rulle, fandt det sødeste parpir som lige passede til stolene.

Jeg startede med at dække stolene til, så der ikke kom lim steder hen hvor det ikke skulle.
Derefter klippede jeg et stykke i ca. den størrelse jeg skulle bruge ud.
Jeg sprayede overfladen godt med spraylim og lagde derefter parpiret på.
Til sidst skar jeg med en MEGET skarp kniv rundt i kanterne så det blev pænt.

Det er en rigtigt god idé lige at give møblerne en gang klar lak til sidst. Ellers risikerer man at parpiret går i stykker og slidt MEGET hurtigt!








Jeg synes selv at det er blev rigtigt fint og Prinsessens begejstring for sin stol var da også til at føle på!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar